zaterdag 24 juli 2010

Hallo allemaal, daar zijn we weer na een behoorlijk lange tijd.
Tijd voor een verslag van de afgelopen dagen.

20 juli t/m 22 juli op weg van Hope naar Kelowna.(256 km)

Halverwege (tussen Hope en Merrit 60km ervoor)er achterkomen dat er geen tankstation is en je dus geen brandstof meer hebt om in Merrit te kunnen komen om te tanken. Uiteindelijk een wegenwacht uit Merrit laten komen met wat extra brandstof. Vervolgens hebben we in Kelowna nog even gezocht naar een Canadream vestiging omdat we, ergens op de reis hiervoor, een steentje op het voorraam hebben gekregen wat nu dus een sterretje is. Bleek alleen dat de monteur die ik op aangeven van Canadream had gebeld, geen glas repareert dus voor niks 1 uur vertraging opgelopen en behoorlijk om hebben moeten rijden. Ik had hem behoorlijk zitten, maar ja ook dit hoort bij een vakantie. Het zal vast in de dag heben gezeten het was namelijk dag 13 van onze vakantie. ;-(

Rond 19.00 uur waren we uiteindelijk op de campground. Verder een leuke omgeving met een heeellll groot meer, zeker 65 kilometer lang en 3 kilometer breed. Lekker gewandeld en gezwommen. ‘s avonds bij het pitvuur marshmallows roosteren met de bbq-prikkers van R&C.

22 juli t/m 25 juli (dag 14 t/m 17)

Van Kelowna ging de reis verder naar Clearwater dat in het Wells Gray National Park ligt. Een groot natuurpark waar we nu in Clearwater op een resort staan met internet maar geen telefoon(mobiel zoals zo vaak hier). 22 juli aangekomen op een mooie plek met uitzicht op een meer. Wells Gray is een schitterende omgeving met heel veel wandelmogelijkheden(naar veel watervallen). Je kunt er raften, kanovaren, mountainbiken, hiken, genoeg te doen dus. Toen we aankwamen hebben we meteen voor de volgende dag geboekt om te gaan paardrijden door de wildernis.

Het paardrijden was fantastisch. Laurens doet zijn verhaal.

We waren met 8 personen en onze gids Dick.

De paarden stonden klaar gezadeld en wel.

toen iedereen een paard op goede maat had, konden we gaan.

bij het begin wou een van de paarden weer terug naar de manege maar het meisje die

erop zat stapte af en kwam met het paard in de hand terug lopen.

Daarna gingen we al gauw het bos in.

In het bos moesten we door een beek (creek: spreek uit krieeek)

Toen wilden de paarden meteen drinken, na de beek zag papa een berenschedel.

De paarden moesten over grote keien en langs afgronden maar het was wel leuk

Toen kwamen we bij een uitzichtpunt met een creek waar we uit hebben gedronken. Heerlijk vers natuurwater. Dick heeft ook nog foto’s’ van ons gemaakt op de paarden.

Zie hier de foto met ons op de paarden.

De terugweg was over hetzelfde pad maar mochten we wel op stukjes waar het kon draven met het paard. Ik ging per ongeluk ook een keer in galop. Dat was leuk maar voelt wel anders dan draven. Terug op de ranch stond ik tegen schrikdraad en leunde op papa die meteen in de lucht sprong omdat hij een optater kreeg.

Het paard rijden was echt leuk en mijn paard heette Sunny. Hierna hebben we nog een diepe waterval bekeken en gezwommen in het meer bij onze resort.

Groetjes van Laurens

‘s avonds heerlijk gegeten in het restaurant van het resort. Tuurlijk iets locals gegeten. We hadden samen een heerlijke gerookte Canadese Zalm schotel. Echt lekker.......

Vandaag 24 juli Een aantal trails(wandelingen) naar watervallen gemaakt. Vele bijzondere waarvan eentje die ongeveer 150 meter diep is!!! En 1 waar je onderdoor kon lopen. Ik (Erwin) ben daar uiteindelijk toch achterlangs gelopen. Doorweekt weer naar de rest die van bovenaf stonden te kijken.

Alles is allemaal wat groter en massiever dan in Europa. Morgen 25 juli gaan we richting Jasper met een tussenstop in Mount Robson wat ook weer bijzonder schijnt te zijn. Geen internet en telefoon(want die is hier vaak niet bereikbaar) denk ik want we zitten weer in de middel of niks. Wel de mogelijkheid om de black(plee) en grey(afwas en douche) tanks te legen... In Jasper schijnen we weer stroom te hebben en misschien ook wel internet. We komen nu echt in het gebied va nde grote Grizzly beren dus dat wordt spannend....

Tot horens maar weer,

DEAL

1. Jullie hebben het ook heel goed zo te lezen. Een aantal dingen herken ik, maar door de overvloed aan ervaringen liggen ze al wat dieper weggestopt in mijn geheugen. Jasper en Banff zijn absoluut de moeite waard. Have fun!
    gr, Bauke

2. Hi Zus, gefeliciteerd met je verjaardag!! T ziet er allemaal prachtig uit. Proost